spårsökning



idag klockan 9 på en söndag var vi i skogen och skulle spårsöka..
visste du att en hund kan urskilja sin husses/matte fotspår?  om 80.000 människor går över ett övergångsställe så kan din hund urskilja vart du gått, genom att lukta sig fram! fantastiskt tycker jag! =)

vi gjorde en ruta 50x100m tror jag det var.. och la ut en leksak.. sen så skulle vi hämta hundarna och hundarna skulle hitta leksaken med hjälp av våra fotspår... och det gick faktiskt ganska bra för Iglo..han hittade grejerna.
förutom att en annan kom in på vårat spår, så vi var tvugna att göra ett nytt =D

jag måste även säga att Iglo faktiskt har gjort framsteg i sin träning! väl i skogen, säger någon annan hundförare.. 'ah kolla här finns det vildsvin, här har dom bäddat' ...
så var min första tanke vad gör man om man stöter på ett vildsvin? =D
jag var mest rädd för det.. haha!
kl 13 började vi bli trötta å orkade inte mer.. tur att dagen var slut.. så jag kunde gå hem å sova ;]






snart kommer ac och vi ska ut å traska.. å kanske se någon film! =)
jag är sugen på godis.. men neeeeeeeeej! ut å rör på dig tjockis! =D

pusspuss ! ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback